تاریخچه و سابقه

تاریخچه و سابقه

🔆 سند تحول بنیادین به دستور رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض پس از تدوین و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و سرانجام پس از شکل گیری حلقه های کارشناسی پژوهشی با مشارکت صاحب نظران حوزوی، دانشگاهی و مدیران و کارشناسان مجرب آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذی ربط، ضمن پایبندی به دیدگاه های امامین انقلاب و همسو با اسناد بالادستی، از جمله سند چشم انداز بیست ساله کشور، به تصویب این شورا رسید تا إن شاء الله چراغ راه برون رفت از چالش های نظام آموزشی موجود باشد که متأسفانه دارای مشکلاتی جدی از قبیل : حافظه محوری، واضح نبودن فلسفه آموزش و پرورش اسلامی، کهنه بودن، نادیده گرفتن نیازهای کشور، وارداتی و تقلیدی بودن محض، غرب زدگی و مبتنی بر باورها و مبانی پوچ جوامع غربی، روزمرگی و اسارت در چهاچوب روش های متحجر و منسوخ و اتلاف وقت و سرمایه عمر دانش آموز در مدرسه می باشد.

🔆 با توجه به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از دستگاه آموزش و پرورش و اهتمام ویژه ایشان به تعلیم و تربیت، طرح #ادبستان_حکمت به همت گروهی از طلاب جوان و دغدغه‌مند #مدرسه_علمیه_دارالحکمه، پس از 6 سال مطالعه و پژوهش پیرامون مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، تدوین بیانات معظم‌له از سال 1368 تا کنون، بررسی نظام های آموزشی موفق دنیا مثل #کره_جنوبی، #ژاپن، #فنلاند، #آلمان و ...، بازدید از مجموعه های موفق داخلی و ثبت تجربیات گوناگون و مشورت با اندیشمندان این عرصه و اساتید صاحب نامی چون #استاد_علیرضا_پناهیان، در راستای پیش برد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم گردیده است.

🔆 ترمیم نظام آموزش و پرورش فعلی _ از حیث نظام تدوین و نظام تعلیم _ مبتنی بر فلسفه ی تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت تربیت انسان‌های بزرگ (در عرصه‌ی زندگی فردی و اجتماعی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر، مأموریت اصلی ادبستان حکمت به حساب می آید.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top