درباره آموزشگاه

درباره آموزشگاه

راهبردها و راهکارها

🔷 مدیریت تمایلات ⚪ در معرض انتخاب قرار دادن بین خوب و خوب تر⚪ تقویت انگیزه های درونی نسبت به انگیزه سازهای بیرونی⚪ تقویت گرایش های خوب و مقابله با گرایش های بد 🔷 فرآیند محوری⚪ ارزش گذاری بر اساس سعی و تلاش افراد⚪ ارزیابی تکوینی به جای ارزیابی آزمونی 🔷 توجه به تفاوت ها و ویژگی های افراد⚪ برگزاری آزمون های ارزیابی در سطوح مختلف⚪ مقایسه هر دانش آموز با روز قبل خودش، نه دیگری 🔷 تفکر محوری و عدم محوریت حفظ مطالب درسی⚪ برگزاری کارگاه های حل مسئله⚪ آموزش فلسفه به بیانی ساده و در قالب بازی 🔷 رشد همه جانبه و دستیابی به شخصیتی خودساخته و قوی اما منعطف⚪ انجام امورات مدرسه توسط دانش آموزان هر کل ...

اصول و ابعـاد

🔆 اصول آموزشی⚪ اهتمام ویژه به مقوله مهم علم و دانش⚪ تفکر محوری⚪ اکتشاف⚪ خلاقیت در آموزش⚪ پرسشگری⚪ تحلیل‌گری⚪ معلم محوری 🔆 اصول تربیتی⚪ مدیریت تمایلات⚪ ادب و شخصیت وارسته⚪ انقلابی و تعالی بخش⚪ تخصص و تعهد⚪ کشف و پرورش استعدادها⚪ هویت بخشی⚪ سلامت جسمی و نشاط روحی⚪ زندگی در محیط طبیعی

اهداف

رشد و بلوغ دانش آموز در ابعاد مختلف که به نسبت افراد مختلف، متفاوت است. برای برخی ها در کوتاه مدت حاصل می‌شود و برای برخی دیگر در بلند مدت؛ برای برخی ها تمام ابعاد رشد و بلوغ حاصل می‌شود و برای برخی دیگر، بعضی از ابعاد. 👈 ابعاد پنجگانه رشد و بلوغ :💠 شناختی، عقلانی💠 روانی، عاطفی💠 روحی، معنوی💠 اجتماعی💠 جسمانی

تاریخچه و سابقه

🔆 سند تحول بنیادین به دستور رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض پس از تدوین و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و سرانجام پس از شکل گیری حلقه های کارشناسی پژوهشی با مشارکت صاحب نظران حوزوی، دانشگاهی و مدیران و کارشناسان مجرب آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذی ربط، ضمن پایبندی به دیدگاه های امامین انقلاب و همسو با اسناد بالادستی، از جمله سند چشم انداز بیست ساله کشور، به تصویب این شورا رسید تا إن شاء الله چراغ راه برون رفت از چالش های نظ ...
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top